2007-05-11

*PEDAGOGIA-METODOLOGIA*


Zuzendu gabeko pedagogian kokatu behar dugu geure burua. Sena, emozioa, enpatia eta ezaguera erabili ditzakegu, besteak beste. Era berean, badaukagu aukera umeei entzuteko, umeen adierazpenei adi-adi egoteko, umeen lorpen eta produkzioen aurrean sentibera agertzeko; badaukagu aukera iradokizunak egiteko, bideratzeko, laguntzeko edota orientatzeko, baina sekula ez zuzentzeko. Estrategia jakin batzuk landuko ditugu prozesu aktibo baten barruan umea bere esperientziaz jabetu dadin.
Horretarako, gailu bat ipini behar dugu umea erabat heltzeko jarraitu behar den ibilbidea erraztu edo ahalbidetzen duena ( heltze motriza, afektiboa eta kognitiboa ).
Gailu edo tresna hori bat etorri behar da umeen adinarekin eta langai dugun taldearen bilakaerarekin. Funtsean, horrela hurbildu genezake tresna hori.
Aretoan hiru gune daude aurretik prestatuta:
1) Plazer sentso-motorearen gunea.
2) Jolas sinbolikoen gunea
3) Errepresentazio gunea
Umearen bilakaera kontutan hartuta prestatu dira gune horiek. Bilakaera hori aro desberdinez osatuta dago, eta, lehen aipatutakoa gogora ekarriz, bilakaera horren hasieran era gustietako jolas, mugimendu, eta gorputz-ekintzak agertzen dira; apurka-apurka eta era mailakatu batean mugimenduak geratu egingo dira, eta geldirik egonda egin daitezkeen ekintzek hartzen dute lekua bere bizitzan: gauzak eraiki eta moldeatzen ditu, margotu egiten du, ipuinak eta istorioak entzuten ditu,....azken batean pentsatu eta hausnartu egiten du geldi dagoela.

No hay comentarios: